GEVO on the move

Het aandeel GEVO heeft een veel mensen nachtmerries bezorgd. Kijk eens naar de grafiek. In 2012 stond het aandeel op $28.000. Vandaag de dag doet de koers $2.50. Deze bizarre daling is ontstaan door een giftige cocktail van emissie en reverse splits. In deze Death Spiral kunnen de geldschieters de aandelen blijven dumpen en toch winst maken. Dit komt doordat ze de aandelen altijd met korting verkrijgen. En de particulier…die stinkt er iedere keer in.

Maar komt er een licht aan het einde van de tunnel? Er wordt nog steeds verlies gemaakt maar er wordt omzet gedraaid en het klimaat komt meer en meer op de agenda. Vandaag kwam Richard Branson in een interview ook met GEVO op de proppen. Hij heeft ook in dit bedrijf geinvesteerd jaren geleden. Zie https://t.co/637Gp9XBVA voor het interview .

In de daggrafiek is wat verbetering te zien. Maar het wordt pas echt “veilig” bij een slot boven de 2.60-2.80. Ik denk dat het risico bij GEVO nog altijd aanwezig is. Dus zeker GEEN BAH aandeel. Maar voor de snelle trade kan het nu heel boeiend zijn. Ik kijk het nog even aan en hanteer een stop op 2.30. Ik verwacht een move naar 3.00-3.50.

boeing krijgt short signaal

Boeing krijgt een short signaal

De rente curve gaat invers en dat is een voorbode van een recessie. Bij de laatste 7x dat er een recessie was, ging ook de rentecurve invers. Wees dus gewaarschuwd! Ik heb een mooie short gevonden, namelijk Boeing. Dit giga bedrijf kennen we natuurlijk allemaal van de vliegtuigen. Maar tijdens een recessie wordt er minder gevlogen en zijn er dus minder vliegtuigen nodig. Dit is wel heel kort door de bocht natuurlijk maar daar komt het wel op neer. Ook als we kijken naar het technisch plaatje zien we dat het aandeel eigenlijk het hele jaar in een trading range heeft gezeten van 300 – 370. Kortom, dikke vette topvorming. En wat zien we terug in de maandgrafiek, een negatieve cross in de MACD. Deze indicator geeft de richting van de trend aan. Nu er dus een negatief signaal is gekomen, kunnen we er vanuit gaan dat de trend zich negatief gaat voortzetten.

Hoe ver kan het aandeel dalen?

De volgende vraag is natuurlijk waar het aandeel naar toe kan gaan. Ook de grafiek is daar vrij duidelijk in. In eerste instantie is de $ 240 het doel maar het kan dan verder zakken naar de $ 160. Dit lijkt misschien veel, maar tijdens de crisis in 2008 ging het aandeel van $ 98 naar $ 28…..