Update $SCON

Afgelopen maandag werd er flink gehandeld in SCON. Het aandeel had een volume van meer dan 1.7 miljoen en dat is heel veel. Kijk maar in de grafiek. Wat is er nu zo bijzonder aan dit aandeel. De huidige beurswaarde is $5 miljoen. Hou dat in je achterhoofd.

Momenteel hebben ze minimaal 6 draadmonsters verstuurd naar klanten. Die worden nu geëvalueerd voor toepassing in onder meer hoge magneetvelden. Als maar 1 partij besluit om in zee te gaan met SCON en om draad af te nemen, dan is de kans groot dat alle productie capaciteit meteen wordt opgebruikt. De omzet zou direct richting de $ 35-40 miljoen per jaar gaan. De huidige operationele kosten bedragen ongeveer $ 1 miljoen per maand en er is geen bedrijfsschuld. STI zou bij financiers dan kunnen aankloppen voor een ​​lening voor verdere productie capaciteit. Ze hebben dan maar $12 miljoen nodig om een extra omzet van $60-70 miljoen te behalen.

Kortom, alles hangt af van de kwaliteit van het draad. Dus een van die draadmonsters in een contract kunnen veranderen……. dan zou de huidige investering bij een marktkapitalisatie van $ 5 miljoen gemakkelijk naar $ 50 tot wel 75 miljoen kunnen gaan op basis van de ene machine die fulltime produceert. Kortom, het aandeel kan dan in mijn ogen +1000% gaan in no time.

Dat is de reden waarom ik long zit 🙂

capstone

Wat ik vind van CPST Q2 cijfers

Allereerst raad ik iedereen aan om de transcript te lezen van de conference call. Deze staat hier! Hier staat precies in hoe en wat. Ze resultaten zijn beinvloed door de slechtere aftermarket en service revenues. Dit kwam door een kapot onderdeel en door een wisseling bij een distributeur. Ok, nu vooruitkijken! Ik heb wat stukjes uit de conferences call gehaald die ik van belang acht.

And so, we think that Q3 is typically our best quarter of the year and Q4 is typically our second best. So, we’re excited to go into those quarters and see if we can post another couple of really strong showing and then keep the momentum going into next year.

And obviously we’re going have a commercial conversation when this is all done about the impacts to our business and frankly our brand and our customers.

Very excited about the new rental opportunity. We’ve did some 3.6 megawatts, but there’s easily another 20 megawatt opportunity in the next call four quarters as we expand into that business. The service businesses got $25 million of pending projects and contracts. You should see some nice awards and press releases over the next several quarters as we execute on those projects. Again those are customers that already have the capital technology we’re just trying to get them into their FPP where the warranty period is expiring or trying to get into the FPP.

So in general I think things look good going forward. I mentioned the growth catalysts we’ve got about a dozen growth catalysts that are all green and going the right direction. And the other issue make sure we continue are our diligence on our cost side. And so the OpEx for the quarter I know we don’t have a question on it, but it was pretty good. We want to stay as closer to kind of $6 million a quarter as we can and then continue to obviously give raises and better benefits for our employees and all the things we can do as a company.

Daarnaast hebben ze voor ruim $3 miljoen de ATM gebruikt om Carrier af te kopen. Dat heeft natuurlijk voor druk op de aandelenkoers gezorgd. Ik ga ervan uit dat ze ATM de komende kwartalen niet meer nodig hebben. Wat dat betreft staat het bedrijf er beter voor. En zoals de CEO ook al zei, alle orders gaan op den duur zorgen voor meer inkomsten uit de service tak. En die marge moet richting de 50% gaan. Ze hebben nog 6 kwartalen nodig om daar te komen. Ik ga CPST die 6 kwartalen geven en blijf dan ook nog zeker 1.5 jaar long!